Brodi Ashton, Cynthia Hand, Jodi Meadows: Lady Jane

, by Kristina

Fülszöveg:
Edward ​még csak tizenhat éves, és már Anglia királya. De sajnos épp haldoklik, ami elég kellemetlen, ha azt nézzük, hogy inkább az első csókja tervezésével kellene foglalkoznia, mint azzal, hogy kire is hagyja a trónt…
Jane Edward unokatestvére, akit sokkal inkább érdekelnek a könyvek, mint a romantika. Szerencsétlenségére Edward beleegyezett a megházasításába, hogy ezzel bebiztosítsa a trónöröklését. Ráadásul van valami igen furcsa a neki kiválasztottban: Gifford ugyanis egy ló. De tényleg, a férfi minden egyes nap hajnalán egy nemesi szénafalóvá változik – csak hogy naplemente után a fogai között szénaszálakkal változhasson vissza emberré. Ettől eltekintve azért meg kell hagyni, hogy roppantul jóképű, és Jane szívében szép lassan hely szabadul fel számára is.
A történet egyre zűrösebbé válik, ahogyan Edward, Jane és Gifford egy kolosszális összeesküvés közepén találják magukat. Miközben a királyság sorsa a tét, hőseinknek saját összeesküvést kell szőniük, számos harcot megvívniuk, kalandozniuk, s a szívük sem maradhat szárazon. De vajon sikerül véghezvinniük a tervüket, amíg a fejük még a helyén lehet?


Cynthia Hand és én a múltban nem jöttünk ki jól, az ő könyve volt az első, amit félbehagytam és azóta sem fejeztem be. Ez talán 5 éve történt, de azóta sem próbálkoztam vele újra. Most se olvastam volna tőle, ha nem kapom meg véletlenül a könyvet. Majdnem visszautasítottam alapból, de azért csak belekukkantottam a fülszövegbe és az azonnal megfogott.
A könyvet két héttel ezelőtt kezdtem el olvasni, de sajnos az elejével nagyon szenvedtem. Minden nap olvastam belőle pár oldalt, de valamit hiányoltam belőle. Aztán pár napja valami történt, és egyszerűen már nem is tudtam letenni, és minden szabad pillanatot kihasználtam, hogy megtudjam mi lesz a történet vége.

Amire már az elején felfigyeltem, az a humor, mert tényleg sok mosolyt csalt az arcomra. És ez már az első oldalaknál is jelen volt. Sok humor rejtőzik a párbeszédben, sőt magában a történetben is, hiszen a valós történelmi karaktereket és történéseket vették alapul az írók és úgy formálták őket át, hogy izgalmas kis fantasyt kreáltak és boldog befejezést adtak, egy különben szomorú történelmi eseménynek. Már pedig ez kifejezetten tetszett benne.
Örök romantikus lévén, számomra pedig pont ez hiányzott az elejéből. De amint megjelentek az első szikrák, onnantól kezdve már végem volt.

Nagyon eltér azoktól a történelmi romantikus könyvektől, amiket olvasni szoktam. Ha emlékezetem nem csal, még soha nem kevertem a fantasyt és a történelmi műfajt. És igaz, hogy ez a könyv tetszett, de azért a jövőben nem biztos, hogy meg merem majd kockáztatni megint.
Több pozitív dolog is van ebben a könyvben, átírták benne a történelmet és egy olyan arcát mutatták meg a fantasynak, amit eddig nem ismertem,  az E∂ianok létezését.

Edward 16 éves, Anglia királya és halálos beteg. Legalább is ő így tudja. Irányítják, tanácsokat adnak neki, és ez egyik ilyen tanács arra ösztönzi, hogy kuzinját adja hozzá a főtanácsosának a fiához. Jane és Gifford pedig a király utasítására pár napon belül egybe is kelnek úgy, hogy előtte egyszer sem találkoztak. Jane egy igazi könyvmoly, a nap minden pillanatát könyvekbe bújva tölteni, tudásvágya határtalan. Gifford pedig a hajnal első sugaraitól napnyugtáig ló. Nem tudja irányítani átváltozását, úgy hiszi hogy átok ül rajta.

A történetben fontos szerepet játszanak az E∂ianok. Ők azok akik képesek állatokká változni. Évekkel ezelőtt gyilkolták őket, és nagyon úgy néz ki a dolog, hogy újra üldözöttekké fognak válni. Mindenki élete veszélyben forog, és nagyon gyorsan felforgatják az életüket. Pont amikor Jane és Gifford elkezdi egymást megismerni kirángatják őket a mézeshetek kábulatából és egy igazi kalandra indulnak.

Jane és G, ahogy Gifford kéri, hogy szólítsák, kissé döcögőssen jutnak el arra a szintre, ahol szerelmeseknek lehet őket hívni. De annyi minden kerül közéjük, hogy érthető is, amiért lassabban ér el hozzájuk a felismerés.

A történet nagyon eseménydús, bonyodalmak kavalkádja teszi nehezebbé a szereplők útjait, és ezzel izgalmas kis regény kerekedik Jane, Gifford és Edward történetéből.

Azoknak ajánlom, akik szeretik az ifjúsági könyveket, akik szeretik, ha egy könyv mosolyt csal az arcukra. És főleg azoknak, akik szeretik boldog befejezést.

2018. február
510 oldal
Fordította: Szűr-Szabó Katalin
ISBN:9789632618906


A Maxim Könyvkiadó jelentette meg három sikeres young adult szerző Brodi Ashton, Cynthia Hand, Jodi Meadows közös regényét Lady Jane címmel. Valós történelmi személyekkel kalandozhatunk ebben az alternatív valóságban Anglia trónjáért folyó cselszövések közepette. Nyolc bloggerünk mutatja be ezt a humorban bővelkedő regényt, ahol mindennapos az emberek alakváltása a legkülönbözőbb lényekké. Érdemes követni az állomásokat, a kiadó felajánlásában három példány kerül kisorsolásra a játékunk megfejtői között.


03.25 Dreamworld
03.27 Kristina blogja
03.29 Szembetűnő
03.31 CBooks
04.02 Deszy könyvajánlója


A regény főbb szereplői E∂ianek, azaz alakváltók. A kiemelt betűket összeolvasva kapjátok meg a megoldást, ami a szereplő nevét és az állati alakját adja ki. Pl: Pet - kutya A megfejtéseket írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába!

A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésükre a megküldött értesítő levélre válaszolni. Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz.



a Rafflecopter giveaway

0 comments: